Skip to main content

L'uomo impermanente (parte terza)




Foto Živilė Abrutytė


Di notte, io, uomo di carattere, adoravo guardare mia moglie che dormiva. Seguivo i lineamenti del suo viso cercando di scoprire chi c'era davvero dietro a quell’amato volto.
Ma percepivo il suo viso come un ostacolo, un ostacolo alla verità che sentivo nascosta dietro il volto che amavo. Una verità eterna e immutabile di una materia che non era materia, ma pura energia, forse. Forse un’energia cosciente, con cui cercavo un dialogo, ma ne ero respinto ... Era una materia sorda a qualsiasi richiesta.
Ma quella notte senza preavviso mi percepii come se stessi dormendo fuori dal mio corpo, come se mi fosse stato tolto uno strato. E improvvisamente mi osservai dall'alto. Ero lì, ad un'altezza di circa due metri e mi vedevo sdraiato, allo stesso tempo.
Ero morto? Forse, ma non mi sentivo morto. Ero solo eccitato.
Ma era tutto ciò reale?
Mi sentivo incredibilmente leggero. Era tuttavia una leggerezza che nessun essere umano può sperimentare perché viviamo semplicemente bloccati nei corpi.
Volevo guardare i miei piedi ma non riuscivo a trovare alcun piede. Cercai quindi le mie mani e non vidi neanche le mani. Stavo ancora sperimentando qualcosa come essere in un corpo da cui ero fuori?
Ricordo che ero circondato da un silenzio incredibile. Un silenzio indescrivibile. Un silenzio che non possiamo percepire sulla terra in nessun modo.
Poi una porta si aprì sul mio lato sinistro. Non era una porta, era un come lo stipite di una porta, ed era pieno di luce. E quella luce aveva una frequenza diversa rispetto a quella della terra. Non era in nessun modo paragonabile alla luce del sole.
Fui attratto da quella luce e mi spostai verso di essa. Mi mossi lentamente verso quella fonte di luce. In quel momento sentii una voce. Una voce che diceva: vuoi andare? vuoi davvero andare?
Era solo una voce. E non vidi niente o nessuno.
Veramente vuoi andare? Ripeté la voce, per la terza volta.
In quel momento pensai a mia moglie, guardai mia moglie sdraiata nel letto, vicino a me. E una forza mi riportò indietro, al mio corpo, ad una velocità incredibile.
Da quella notte una nuova coscienza prese possesso di me. Capii che noi esseri umani siamo immortali. E ciò che sperimentiamo come paura della morte è solo paura dell'immortalità. Siamo esseri fatti di coscienza e l'universo è coscienza, apparteniamo all'universo come coscienza e abbiamo la stessa grandezza di quella Coscienza. È la possibilità dell'infinito, come coscienza, che spaventa, noi esseri umani.
Dobbiamo venire alla vita dell’esistenza per sperimentare cosa significa essere coscienza, perché non si può avere coscienza dell'amore senza sperimentare l'amore all’interno dell’esistenza.


Comments

Popular posts from this blog

Fasting to reconnect your "Self" to your body

If there is a discrepancy between yourself and the body, between what you are and what you don't feel you are in your body, then fast, because there is excess to remove in the body. Through the stratifications of fat, the material that alienates you is deposited in the body. Removing decades of fat you remove the "Self" from its impediments to be reconnected with the body. Start thinking about fasting and wait for the right moment. Your body has its own indicators; it will signal when it is the right time to start fasting. Fasting is not a mere physical fact. It is changing the spirit of a time that has become stranger to us and that lives in us in order to alienate us to ourselves. Impossible to fast, without implying a change of the inner spirit. Those who fasted in the Old Testament did so to invoke great changes in life. Jesus himself fasted for forty nights and forty days and after fasting he was ready and strong enough to resist the devil and was ripe for his minist...

Poetry dwells near the divine light's breath

  The comparison between poetry and divine light that we proposed HERE finds its perfect explanation in Saint Paul, Letters to the Romans I,19: τὸ γνωστὸν τοῦ θεοῦ φανερόν ἐστιν ἐν αὐτοῖς, ὁ ⸂θεὸς γὰρ αὐτοῖς ἐφανέρωσεν , what can be known of God was manifested to them (in men), indeed God manifested to them. Poetry unveils in the human being the need to be human, i.e.the need for Beauty, for feeling the Beauty in itself and with itself, and this feeling is supported by the divine light. As we are influenced by the idea of Saint Augustine of saeculum , we maintain that poetry belongs to the saeculum and therefore stops on the threshold of the divine light [ I] without crossing that threshold, but it senses the light beyond that threshold. We are taken to that threshold by the human feeling of Beauty within us that leads us up to there: up to that door that it is not possible to cross in our being human, but nevertheless, the very dwelling on that threshold is illuminated by the ve...

Similarities between Lithuanian, Sanskrit and Ancient Greek: the sigmatic future

by Fabrizio Ulivieri Lithuanian is the most archaic among all the Indo-European languages spoken today, and as a result it is very useful, indeed, indispensable in the study of Indo-European linguistics. The most important fact is that Lithuanian is not only very archaic, but still very much alive, i. e., it is spoken by about three and a half million people. It has a rich tradition in folklore, in literature, and it is used very successfully in all walks of modern life, including the most advanced scientific research. Forced by our interest for this piece of living archaism, we go deeper in our linguistic survey. One of the most noticeable similarities is the future (- sigmatic future -). Lithuanian has preserved a future tense from prehistoric times: it has one single form, e.g. kalbė-siu 'I will speak', etc. kalbė-si kalbė-s kalbė-sime kalbė-site kalbė-s This form kalbėsiu is made from the stem kalbė-(ti) 'to speak', plus the ancient stem-end...